Panda 4.0 Algoritması ve Payday Kredi 2.0 Güncellemesi!

Mayıs 2014’te tüm webmaster camiası bir güncelleme bekliyordu. Ancak bu güncellemenin panda değil de, penguen üzerinden geleceğini bekliyorduk. Hatta bu konuda bir içerik yayınlamıştım. Çok sevilmiş olacak ki; benden sonra 20 websitesi daha aynı başlığı yazdı. Belki ben ilham verdim ama SEO işi ile uğraşan herkes Google’den köklü bir güncelleme bekliyordu. Ve bu güncellemnin Penguen cephesinden geleceğine herkes inanmıştı!!!

Nihayetinde dün Matt Cutts twitter hesabında aşağıdaki tweet ile Penguen 4.0 algoritmasının yüklendiğini duyurdu!

Bu Kaçıncı Panda Algoritması?

Webmaster dünyası ilk defa Panda algoritması ile 2011 senesinde tanıştı. O zamandan bu zamana toplamda 25 farklı panda algoritması geldi. Dün geceki ise yeni bir versiyon ile beklide 2015’e kadar devam edecek bir algoritmanın ilk ayağı olarak yorumlandı. Sonuç olarak 21 Mayıs 2014 gecesi Google 26. Panda güncellemesi olan panda 4.0 algoritmasını sistemine yükledi.

Google’nin şimdiye kadar yüklediği tüm algoritmaları aşağıdaki listeden inceleyebilirsiniz;

Google Panda Güncellemeleri ListesiYüklemeyle beraber Mozcast’ta şimşekler çakmaya başladı!

Mozcast Google Panda Güncellemesi

Zaten ülkemizde son bir haftadır muazzam bir sıralama değişikliği yaşanıyordu. 100’den fazla kelime öbeğini tüm ara kelimeleri ile beraber kontrol ediyorum. Hepsinde anlık olarak değişimler mevcuttu. Ancak yazının başında da dediğim gibi ben bunu Penguen algoritması geliyor diye yorumladım. Çünkü artık kişilerde içerik hakkında ciddi bir bilinçlenme var. Hemen tüm siteler özgün içerik girmeye dikkat ediyor, tamamen içerik üzerine yoğunlaşmış panda’dan gözlemlediğim boyutlardaki vurgunları beklemiyordum. Ancak Panda 4.0 güncellemesinin yanında belkide henüz birçok webmaster ve seo uzmanının ismini bile duymadığı bir güncelleme daha geldi!

Acaba bu denli sert sıralama değişikliklerinin nedeni panda 4.0 güncellemesi değil de bu yeni algoritmik yapımıydı?

Panda Algoritması

Payday Kredi Güncellemesi!

Tam Panda ve Penguen’e alıştı bu nereden çıktı demeyin. Google’nin tam spama karşı 11 Haziran 2013 tarihinde 1.0 updatesi ile başlattığı savaşlardan biride bu, Payday Kredi Güncellemesi.

Bu güncelleme bir çeşit Penguen güncellemesi olarak görüldü ilk baş ama bana göre alakası yok, olsa penguen 2.1 ile beraber gelmezdi. Payday kredi güncellemesi tamamen panda ve penguen algoritmalarından oluşacak açıklara karşı ve yeni algoritma değişikliklerinde sorguların etkileneceği yüzdeye yönelik Google tarafından alınan bir güncelleme yöntemi.

Tam olarak nasıl çalıştığını, neler yapabileceğini bende bilmiyorum. Ancak Payday Kredi Güncellemesi hakkında aşırı spama karşı Google tarafından başlatılmış bambaşka bir savaş olduğu söylentileri hakim. Payday Kredi Güncellemesi 2.0 hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki linkleri ziyaret etmenizi tavsiye ederim.

 

Yorum bırakın